Zostań Odkrywcą!
Dobrze trafiłeś! To jest miejsce gdzie może podzielić się swoimi pasjami z innymi użytkownikami publikując własne kolekcje eksponatów, śledzić postępy w grze i planować wyprawy muzealne w kalendarzu wydarzeń.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

„Dzieci w ławkach” („Umarła klasa”, 1989)

„Dzieci w ławkach” z Umarłej klasy to dzieło plastyczne (instalacja) Tadeusza Kantora powstałe na wiosnę 1989 roku w siedzibie Cricoteki przy ulicy Kanoniczej w Krakowie, będące jednym z kilku przykładów prac tego artysty nawiązujących do idei spektaklu Umarła klasa (kolejne wersje „Chłopca w ławce” z Umarłej klasy, „Klasa szkolna — dzieło zamknięte”, rysunki, szkice i obrazy z lat 1975–1990), przygotowanych specjalnie dla przyszłego Muzeum Teatru Cricot 2.

Obraz „Blansz i róż” Tadeusza Brzozowskiego

Można śmiało zaryzykować tezę, że słynna „wioska Z.” od zawsze była kojarzona jako miejsce, gdzie w niespotykanej wprost gęstości występuje gatunek człowieka określany mianem artysty. Na pytanie: „Z kim kojarzy ci się Zakopane?” większość respondentów odpowiada, że z… Witkacym.

Odlew „Głowa Piotra” (z cyklu „Zielnik”) Aliny Szapocznikow

Odlewy ciała pojawiają się w twórczości Aliny Szapocznikow od roku 1965, kiedy to w materiale rzeźbiarskim artystka zaczęła przedstawiać własne palce i usta. W roku 1971 wykonała z poliestru zmiażdżony Autoportret–Zielnik, uznawany za wprowadzenie do Zielnika — jednej z najważniejszych jej prac powstałych na podstawie odlewów ciała.

Rzeźba „Cyrk” Aliny Ślesińskiej

Przełom lat 50. i 60. XX wieku był czasem rozkwitu polskiej rzeźby nowoczesnej, która w tamtych latach, po niechlubnym okresie panowania realizmu socjalistycznego, odnawiała związki z aktualnymi tendencjami sztuki światowej. Był to okres aktywności twórczej wielu wybitnych rzeźbiarek. Alina Ślesińska, która, obok Barbary Zbrożyny i Aliny Szapocznikow, cieszyła się wtedy wielkim uznaniem, dziś uchodzi za artystkę nieco zapomnianą.

Rzeźba „Taniec” Marii Jaremy

Maria Jarema — urodzona w artystycznej rodzinie córka lwowskiej pianistki — przez całe swoje twórcze życie, zarówno w malarstwie, jak i w rzeźbie, zgłębiała problem dynamiki, rytmu i muzyczności dzieła sztuki. Szczególne upodobanie do motywów tanecznych ma z pewnością związek z działalnością artystki w przedwojennym eksperymentalnym teatrze Cricot, gdzie taniec był ważnym elementem spektakli.
Opis

Sztuka współczesna... Pojęcie enigmatyczne, choć przecież rozpoznawalne. Z konieczności uchwycenia w jakieś ramy za początek sztuki współczesnej uznano połowę XX wieku, ale nie jest to sztywna granica. Co zatem jest wyznacznikiem tego okresu w historii sztuki? 

Usunięcie tego obiektu ze schowka usunie go ze wszystkich kolekcji, czy mimo to usunąć?

PotwierdzamAnuluj

Czy na pewno chcesz usunąć obiekt z kolekcji?

Czy chcesz usunąć kolekcję?

Ostatnio na fb:

Ostatnio na blogu:

Tytoń i tabaka

Pierwsze nasiona tytoniu przywieziono do Polski ze Stambułu już w roku 1590

Między obiektem a interpretacją

Ważne miejsca, dobra interpretacja, znaczące doświadczenia. Warsztaty z pla

Wirtualne na 2. Forum Aplikacji i Gier Mobilnych

W najbliższą niedzielę, 15 października 2017 roku, weźmiemy udział

Rosz ha-Szana

Rosz haSzana, czyli żydowski Nowy Rok, nie ma tak ludycznego charakteru

Jak utworzyć kolekcję?

  1. Wybierz z menu podstronę Obiekty.
  2. Wybierz eksponat i, klikając na niego, otwórz kartę obiektu.
  3. Na karcie kliknij u góry na napis: Dodaj do mojej kolekcji.
  4. W menu wybierz Społeczność, aby przejść do Twojej osobistej strony kolekcjonera.
  5. Kliknij na Moje kolekcje – znajdziesz tu wszystkie wybrane przez Ciebie obiekty.
  6. Żeby dodać nowy eksponat do kolekcji, po prawej stronie obok napisu Moje eksponaty kliknij na Edytuj.
  7. Zaznacz obiekt do kolekcji, następnie kliknij na przycisk Dodaj do kolekcji.
  8. Jeśli chcesz utworzyć nową kolekcję, kliknij na Dodaj nową kolekcję i uzupełnij dane. Jeśli utworzyłeś już kilka kolekcji, kliknij na tę, do której dany eksponat przeznaczasz.
  9. U dołu pojawia się lista utworzonych kolekcji. Możesz je teraz przeglądać lub edytować.