Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania 2. poł. XVIII w., dynastia Qing 1736–1795, okres Qianlong (1736–1795)
- Miejsce powstania Chiny
- Wymiary wysokość: 50 cm, średnica: 61 cm
- Numer inwentarzowy ZKWawel 5060
- Muzeum Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Dostępność na ekspozycji „Sztuka Wschodu”
- Tematy wokół stołu, natura
- Technika emalia komórkowa, złocenie
- Materiał złoto, miedź, emalia
- Kolekcjoner kolekcja Franciszka Ksawerego Pusłowskiego w Krakowie
- Data pozyskania 3 kwietnia 1966, dar Franciszka Ksawerego Pusłowskiego
- Prawa do obiektu Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski Plus
- Tagi naczynie , techniki zdobnicze , 3D plus , Chiny , 3D , WMM Plus , domena publiczna
Wielka waza o półkulistej czaszy, na zewnątrz pokryta emalią komórkową. Według ofiarodawcy waza pochodzi z Pałacu Letniego cesarzy chińskich z dynastii Qing w Pekinie, zniszczonego w 1860 i ponownie w 1900 roku.
Więcej Wielka waza o półkulistej czaszy, na zewnątrz pokryta emalią komórkową. Na błękitnym tle widoczna jest bogata wielobarwna dekoracja roślinno-zwierzęca z metalową, geometryczną siatką labiryntu ułożonego z podwójnych linii. Przedstawia ona ptaki i motyle pomiędzy gałęziami kwitnącej śliwy, jabłoni oraz chryzantemami. Wśród nich dominuje większy od pozostałych rajski ptak Feniks. Przy brzegu umieszczono pas ornamentu palmetkowego oraz złoconą taśmę z meandrem wypełnionym granatową emalią.
Technika pokrywania przedmiotu emalią komórkową polega na wykonaniu z metalowych pasków, wyginanych na gorąco i przylutowanych do korpusu naczynia, przegródek, które wypełnia się masą z utartego na proszek szkła barwionego tlenkami metali, a następnie wypala w temperaturze bliskiej 800 stopni. Chińczycy opanowali tę technologię w czasach średniowiecza i już w XV wieku Pekin był głównym ośrodkiem produkcji emalii komórkowej. Od połowy XVII wieku wyroby emalierskie produkowano w cesarskich warsztatach w Zakazanym Mieście, głównie na zamówienie dworu. Według ofiarodawcy waza pochodzi z Pałacu Letniego cesarzy chińskich z dynastii Qing w Pekinie, zniszczonego w 1860 i ponownie w 1900 roku. Analogiczna waza znajduje się w Ostasiatische Kunstsammlung w Berlinie.
Opracowanie: Anna Petrus (Zamek Królewski na Wawelu), Redakcja WMM, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: