Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor wg modelu Johanna Jakoba Irmingera; dekoracja malarska: Christian Daniel Busch?
- Czas powstania ok. 1720, dek. mal.1748–50
- Miejsce powstania Miśnia, Saksonia; dek. mal. Bayreuth
- Wymiary wysokość: 13 cm, szerokość: 16 cm
- Numer inwentarzowy ZKWawel 5160/1-2
- Muzeum Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Dostępność Sień Saska
- Tematy życie codzienne, wokół stołu, namalowane
- Technika wyciskanie w formie, wypalanie, szkliwienie, malowanie naszkliwne
- Materiał porcelana
- Data pozyskania 1966, dar
- Prawa do obiektu Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski Plus
- Tagi ceramika , Miśnia , naczynie , serwis , 3D , WMM Plus , domena publiczna
Wczesna forma imbryczka, której projekt łączony jest z nadwornym złotnikiem drezdeńskim Johannem Jakobem Irmingerem, została uzupełniona dekoracją malarską poza manufakturą, ponad dwadzieścia lat po wykonaniu samego naczynia. Linearny, jakby graficzny sposób malowania przypisuje się działającemu w Bayreuth hausmalerowi Christianowi Danielowi Buschowi.
Więcej Brzusiec imbryka w kształcie spłaszczonej kuli z wysoko wysklepioną nakrywką ma uchwyt w formie guzka i długi, rurkowaty dzióbek. U nasady dzióbka widnieje dekoracja plastyczna w formie maszkarona, u nasady ucha – w formie liści. Na brzuścu znajduje się malarskie, wielobarwne przedstawienie pary Chińczyków stojących pomiędzy kwitnącymi krzewami. Z drugiej strony widoczna jest dekoracja pejzażowa z altaną, mostkiem i krzewami. Krawędź wylewu i nakrywkę ozdobiono ornamentem złotej koronki. Metalowy łańcuszek z zatyczką łączy ucho z nakrywką i wylewem.
Wczesna forma imbryczka, której projekt łączony jest z nadwornym złotnikiem drezdeńskim Johannem Jakobem Irmingerem, została uzupełniona dekoracją malarską poza manufakturą, ponad dwadzieścia lat po wykonaniu samego naczynia. Linearny, jakby graficzny sposób malowania przypisuje się działającemu w Bayreuth hausmalerowi Christianowi Danielowi Buschowi.
Opracowanie: Dorota Gabryś (Zamek Królewski na Wawelu), Redakcja WMM, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: