Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania ok. 1760
- Miejsce powstania Miśnia, Saksonia
- Wymiary wysokość: 12,7 cm, szerokość: 6,5 cm
- Oznaczenie autorskie z tyłu podstawy malowane podszkliwnie kobaltem skrzyżowane miecze
- Numer inwentarzowy ZKWawel 5112
- Muzeum Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Dostępność Sień Saska
- Tematy życie codzienne, wokół stołu, wyrzeźbione
- Technika wyciskanie w formie, wypalanie, szkliwienie, malowanie naszkliwne
- Materiał porcelana
- Data pozyskania 1966, dar
- Prawa do obiektu Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski Plus
- Tagi ceramika , Miśnia , 3D , WMM Plus , kobieta , domena publiczna
Około połowy XVIII wieku modne stało się zastawianie stołów z okazji największych uroczystości porcelanowymi figurami tworzącymi bogate programy ikonograficzne. Na całej długości stołu, obok srebrnych i porcelanowych naczyń, na lustrzanej tafli lub barwionym piasku komponowano wielopostaciowe dekoracje w formie ogrodowych szpalerów, ulicy czy pałacowej galerii.
Więcej Na cokoliku z dekoracją ornamentem rocaille stoi pochylona kobieta, trzymająca obiema rękami różową spódnicę, w której niesie ziarno. U jej stóp widać trzy kurczęta. Ubrana jest w koszulę i nałożony na nią żółty sznurowany gorsecik z dużym dekoltem. Dopełnieniem stroju są buciki z kokardami i szeroki płaski kapelusz, również ozdobiony kokardami.
Około połowy XVIII wieku modne stało się zastawianie stołów z okazji największych uroczystości porcelanowymi figurami tworzącymi bogate programy ikonograficzne. Na całej długości stołu, obok srebrnych i porcelanowych naczyń, na lustrzanej tafli lub barwionym piasku komponowano wielopostaciowe dekoracje w formie ogrodowych szpalerów, ulicy czy pałacowej galerii. 2. połowa XVIII wieku to okres odchodzenia od rokoka. Pod wpływem filozofii Jeana Jacquesa Rousseau damy przebierają się w stroje pasterek, włącznie z królową Francji, Marią Antoniną, która każe zbudować dla siebie idealną wioskę. W grafice pojawiają się idylliczne sceny pasterskie, obecne również w drobnej plastyce. W zbiorach Zamku Królewskiego na Wawelu znajduje się kilka figurek o tej tematyce – Pasterz grający na flecie i Pasterka prowadząca na wstążce owieczkę, a także grupa figuralna Pasterz i pasterka z owcą. Prezentowana figurka również wiąże się z wiejską tematyką.
Opracowanie: Dorota Gabryś (Zamek Królewski na Wawelu), Redakcja WMM, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: