Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor według kartonu artysty z kręgu Cornelisa Florisa i Cornelisa Bosa
- Wytwórca warsztat Fransa Ghieteelsa?
- Czas powstania ok. 1555
- Miejsce powstania Bruksela, Flandria
- Wymiary wysokość: 248 cm, szerokość: 175 cm
- Oznaczenie autorskie znak tkacki Fransa Ghieteelsa (?) w lewym dolnym rogu
- Numer inwentarzowy ZKWawel 96
- Muzeum Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Dostępność w magazynie
- Tematy natura
- Technika tkanie
- Materiał wełna, jedwab, nić srebrna, nić złota
- Kolekcjoner kolekcja króla Zygmunta Augusta
- Prawa do obiektu Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, 2015
- Tagi Wawel , dwór , renesans , tkanina , ornament , 3D plus , król , rośliny , domena publiczna
Tapiseria o tym samym formacie i tej samej funkcji co arras z monogramem Zygmunta Augusta w kartuszu. Należy do grupy trzech grotesek monogramowych z inicjałami SA wpisanymi w owalny medalion. Pośrodku kompozycji umieszczono błękitny wypukły medalion ze splecionymi inicjałami SA pod koroną zamkniętą, umieszczony na tle draperii, którą podtrzymują dwa aniołki siedzące na poprzeczkach metalowego stelaża (motywu charakterystycznego dla niderlandzkiej groteski).
WięcejTapiseria o tym samym formacie i tej samej funkcji co arras z monogramem Zygmunta Augusta w kartuszu. Należy do grupy trzech grotesek monogramowych z inicjałami SA wpisanymi w owalny medalion.
Pośrodku kompozycji umieszczono błękitny wypukły medalion ze splecionymi inicjałami SA pod koroną zamkniętą, umieszczony na tle draperii, którą podtrzymują dwa aniołki siedzące na poprzeczkach metalowego stelaża (motywu charakterystycznego dla niderlandzkiej groteski). U dołu arrasu na złotych tronach wspartych na rzeźbionych lwach spoczywają dwie nimfy z palmami w dłoniach. W górnej partii, po obu stronach wazonu pełnego owoców, widzimy parę „dzikich mężów”, przybyszów z kontynentu amerykańskiego, których skronie zdobią pióropusz i wieniec z liści. Dwaj nadzy „Indianie”, balansujący na dekoracyjnym stelażu, niemal zawieszeni w powietrzu, są w groteskowej ornamentyce przejawem „aktualizacji” – szczególnego zainteresowania odkryciami geograficznymi i egzotycznymi importami z Nowego Świata. Podboje i sukcesy Hiszpanów chętnie upamiętniano w dziełach sztuki tworzonych w XVI wieku w Niderlandach Hiszpańskich, gdzie powstawały arrasy polskiego króla.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
Ostatnie komentarze: