Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor karton przypisywany Michielowi Coxcie
- Wytwórca warsztat Pietera van Aelsta mł.
- Czas powstania ok. 1550
- Miejsce powstania Bruksela, Flandria
- Wymiary wysokość: 494 cm, szerokość: 275 cm
- Oznaczenie autorskie znak tkacki w prawym dolnym rogu, znak miejski Brukseli na dolnej taśmie
- Numer inwentarzowy ZKWawel 18
- Muzeum Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Dostępność Sala Pod Zodiakiem
- Tematy władza, życie codzienne, religijność
- Technika tkanie
- Materiał wełna, jedwab, nić srebrna, nić złota
- Kolekcjoner kolekcja króla Zygmunta Augusta
- Prawa do obiektu Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Digitalizacja najcenniejszych arrasów z kolekcji wawelskiej
- Tagi Wawel , dwór , renesans , tkanina , Biblia , 3D plus , król , domena publiczna
Przed nami rozgrywa się ostatni akt historii wieży Babel – Rozproszenie ludzkości. Na łące, u stóp wzgórza, widoczna jest grupa ludzi. Dwaj mężczyźni stoją, a obok nich, na trawie siedzi pięć kobiet. Próby porozumienia pomiędzy nimi okazały się daremne, czego świadectwem jest zapisana nieczytelnymi znakami tablica w rękach kobiety w błękitnej sukni.
Więcej Przed nami rozgrywa się ostatni akt historii wieży Babel – Rozproszenie ludzkości. Na łące, u stóp wzgórza, widoczna jest grupa ludzi. Dwaj mężczyźni stoją, a obok nich, na trawie siedzi pięć kobiet. Próby porozumienia pomiędzy nimi okazały się daremne, czego świadectwem jest tablica w rękach kobiety w błękitnej sukni. Zapisano ją nieczytelnymi znakami, najwyraźniej także ta metoda komunikacji nie odniosła skutku. Na trzecim planie nie znajdujemy już śladów wieży, stoi tylko centralna budowla z portykiem, może zresztą ta, którą znamy już z arrasu Budowa wieży Babel. Ludzie widoczni w tle zaczynają się rozchodzić. W lewo podąża mała karawana wielbłądów i wędrowcy z pakunkami. W prawo zdążają inni, wyłaniający się zza drzewa, podróżnicy. Z tłumu budowniczych pozostała już zaledwie prawie nikt. Napis w błękitnym kartuszu w bordiurze, w tłumaczeniu brzmi: „Rozproszył ich Pan”.
Bordiura wzdłuż górnej i dolnej krawędzi tkaniny jest podobna do tej z arrasu Pomieszanie języków – z postaciami puttów umieszczonych w dekoracji z ozdobnych listew, girland z gałęzi oliwek i bukietów. Boki arrasu zamknięte są charakterystyczną dla całej kolekcji wąską bordiurą z przeplatających się taśm z kwiatami.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
Ostatnie komentarze: