Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor Carl Schlüter
- Czas powstania 1880
- Wymiary wysokość: 50 cm, szerokość: 40 cm
- Numer inwentarzowy MCh-S/12
- Muzeum Muzeum w Chrzanowie im. Ireny i Mieczysława Mazarakich
- Tematy wyrzeźbione, znane postaci, zaskakujące
- Technika rzeźbienie
- Materiał stiuk
- Prawa do obiektu Muzeum w Chrzanowie im. Ireny i Mieczysława Mazarakich
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi popiersie , rzeźba , portret , 3D , klasycyzm , kobieta , 3D plus , domena publiczna
Rzeźba przedstawia klasycyzujące popiersie młodej kobiety o zwróconej w prawo i lekko pochylonej głowie. Długo uważano, że przedstawia ono zasłużoną dla Chrzanowa Różę Loewenfeld. Budziło wprawdzie wątpliwości nikłe podobieństwo artystycznej wizji niemieckiego rzeźbiarza do rzeczywistej postaci, ale ileż to razy idealizowano wizerunki, odmładzając i upiększając portretowanych?
Więcej Rzeźba przedstawia klasycyzujące popiersie młodej kobiety o zwróconej w prawo i lekko pochylonej głowie. Podstawę dla popiersia stanowi profilowany postument.
Na odwrocie popiersia widoczna jest sygnatura autora i rok powstania dzieła: „C. Schlüter. 1880”. Długo uważano, że przedstawia ono zasłużoną dla Chrzanowa Różę Loewenfeld. Budziło wprawdzie wątpliwości nikłe podobieństwo artystycznej wizji niemieckiego rzeźbiarza do rzeczywistej postaci, ale ileż to razy idealizowano wizerunki, odmładzając i upiększając portretowanych? Jednak w czasie konserwacji dzieła w 2013 roku i przeprowadzonych przy okazji badań archiwalnych odkryto, że wątpliwości były uzasadnione. Okazało się, że popiersie nie przedstawia jednak nestorki rodu Loewenfeldów, choćby bardzo się tego chciało ze względu na ogromne znaczenie tej żydowskiej rodziny dla historii Chrzanowa. Otóż klasyczna piękność sportretowana przez Carla Schlütera to jego żona, nie zaś Róża z domu Asher, która przybyła do Chrzanowa za swoim mężem, Emanuelem Loewenfeldem, po czym na długo zapisała się w historii miasta.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
Ostatnie komentarze: