Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania 3. ćw. XVIII w.
- Miejsce powstania Polska
- Wymiary wysokość: 78,5 cm, szerokość: 56,5 cm
- Numer inwentarzowy MT-A-M/357
- Muzeum Muzeum Okręgowe w Tarnowie
- Oddział Ratusz w Tarnowie
- Tematy stroje, namalowane
- Technika malarstwo olejne
- Materiał płótno, farba olejna
- Prawa do obiektu Muzeum Okręgowe w Tarnowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi portret , sarmatyzm , szlachta , 2D , barok , audiodeskrypcja , malarstwo , domena publiczna
Niewielkich rozmiarów kameralny wizerunek należy do najlepszych portretów ukazujących znakomitą charakterystykę postaci polskiego szlachcica. Ogorzała twarz człowieka obdarzonego ogromnym temperamentem, o wyrazistym nosie, błyszczących żywych oczach niepozbawiona jest inteligencji.
Więcej Niewielkich rozmiarów kameralny wizerunek należy do najlepszych portretów ukazujących znakomitą charakterystykę postaci polskiego szlachcica. Ogorzała twarz człowieka obdarzonego ogromnym temperamentem, o wyrazistym nosie, błyszczących żywych oczach niepozbawiona jest inteligencji. Autorem portretu był, jak w przypadku większości portretów sarmackich, anonimowy artysta.
Namalowany farbą olejną na płótnie powstał w trzeciej ćwierci XVIII wieku i przedstawia Łukasza Węglińskiego, syna Franciszka, podkomorzego chełmskiego, i Agnieszki z Dłużewskich. Portretowany rodem związany był z ziemią lubelską. Świadczą o tym również liczne funkcje, jakie pełnił: cześnika krasnostawskiego, podstolego, podczaszego, stolnika i chorążego chełmskiego. Od 1775 roku był również chorążym znaku pancernego w regimencie Wacława Rzewuskiego, dlatego też nie mogło zabraknąć jego wizerunku w galerii podhoreckiej Rzewuskich.
Opracowanie: Muzeum Okręgowe w Tarnowie, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: