Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor Jacek (Hiacynt) Olesiński
- Czas powstania 1745
- Miejsce powstania Polska
- Wymiary wysokość: 87 cm, długość: 69 cm
- Numer inwentarzowy MT-A-M/315
- Muzeum Muzeum Okręgowe w Tarnowie
- Oddział Ratusz w Tarnowie
- Tematy namalowane
- Technika malarstwo olejne
- Materiał płótno
- Prawa do obiektu Muzeum Okręgowe w Tarnowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi portret , sarmatyzm , magnateria , 2D , barok , strój kontuszowy , malarstwo , historia , domena publiczna
Portret przedstawia Seweryna Józefa Rzewuskiego herbu Krzywda, syna Stanisława Mateusza, hetmana wielkiego koronnego, starszego brata hetmana Wacława Rzewuskiego, i Ludwiki z Kunickich.
Seweryn Józef Rzewuski odziedziczył zamek w Olesku; pełnił funkcje rotmistrza chorągwi pancernej, podczaszego koronnego i referendarza wielkiego koronnego. W 1751 roku otrzymał Order Orła Białego.
Portret przedstawia Seweryna Józefa Rzewuskiego herbu Krzywda, syna Stanisława Mateusza, hetmana wielkiego koronnego, starszego brata hetmana Wacława Rzewuskiego, i Ludwiki z Kunickich.
Seweryn Józef Rzewuski odziedziczył zamek w Olesku; pełnił funkcje rotmistrza chorągwi pancernej, podczaszego koronnego i referendarza wielkiego koronnego. W 1751 roku otrzymał Order Orła Białego.
Autorem portretu jest Jacek (Hiacynt) Olesiński czynny jako malarz w l. 1745–1758. Był nadwornym malarzem hetmana Wacława Rzewuskiego, właściciela zamku w Podhorcach. Artysta przez kilka lat działał na jego dworze. Był między innymi autorem scen religijnych zdobiących kaplicę pałacową w Podhorcach.
Portret przedstawia modela w półpostaci, w czerwonym kontuszu przewiązanym pasem kontuszowym. Twarz o pełnych zmysłowych ustach ożywiają podkręcone do góry wąsy. U dołu z lewej strony widoczna jest głowica buzdyganu, który portretowany trzyma w prawej dłoni pozostającej poza kadrem portretu.
Opracowanie: Muzeum Okręgowe w Tarnowie, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: