Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor nieznany
- Czas powstania po 1500
- Wymiary wysokość: całości: 224 cm, figura Chrystusa: 146 cm, rozstaw osi wózka: 133-138 cm
- Rozstaw osi wózka 133-138 cm
- Numer inwentarzowy MNK-I-181
- Muzeum Muzeum Narodowe w Krakowie
- Oddział Pałac Biskupa Erazma Ciołka
- Galeria Sztuka Dawnej Polski. XII–XVIII wiek
- Tematy religijność, teatr, wyrzeźbione
- Technika rzeźbienie, polichromowanie, kucie
- Materiał drewno, żelazo
- Data pozyskania 1904, dar Michała Radziwiłła
- Prawa do obiektu Muzeum Narodowe w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi rzeźba , sztuka sakralna , gotyk , teatr , Chrystus , 3D , obrzędy , 3D plus , audiodeskrypcja , zwierzęta , katolicyzm , Wielkanoc , święto , domena publiczna
Rzeźba, pochodząca z kościoła parafialnego św. Zygmunta w Szydłowcu, stanowi niezwykły rekwizyt dramatyczny, wykorzystywany podczas procesji podążającej w Niedzielę Palmową do świątyni — symbolicznej Jerozolimy. Chrystus, sztywno wyprostowany, unosi prawą dłoń w geście błogosławieństwa. Lewą ujmował (niezachowane) skórzane lejce. Nosi zapięty płaszcz charakteryzujący późnośredniowiecznego władcę, inaczej niż we wcześniejszych przedstawieniach, gdzie częściej bywał ubrany w antyczną togę i tunikę.
Więcej Rzeźba, pochodząca z kościoła parafialnego św. Zygmunta w Szydłowcu, stanowi niezwykły rekwizyt dramatyczny, wykorzystywany podczas procesji podążającej w Niedzielę Palmową do świątyni — symbolicznej Jerozolimy. Chrystus, sztywno wyprostowany, unosi prawą dłoń w geście błogosławieństwa. Lewą ujmował (niezachowane) skórzane lejce. Nosi zapięty płaszcz charakteryzujący późnośredniowiecznego władcę, inaczej niż we wcześniejszych przedstawieniach, gdzie częściej bywał ubrany w antyczną togę i tunikę. Znaczenia rzeźbie w Muzeum Narodowym w Krakowie dodaje zachowanie oryginalnego wózka, co nie jest częste pośród wcale licznie przechowanych gotyckich Osiołków Palmowych.
Drewno rzeźbione i polichromowane, żelazo użyte do okucia platformy i kółek wózka.
Opracowanie: dr Wojciech Marcinkowski (Muzeum Narodowe w Krakowie), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: