Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor Toshūsai Sharaku
- Wydawca Tsuta-ya Jūzaburō
- Czas powstania 1794
- Wymiary wysokość: 33 cm, szerokość: 21,8 cm
- Oznaczenie autorskie Sharaku ga
- Numer inwentarzowy MNK-VI-4464
- Muzeum Muzeum Narodowe w Krakowie
- Dostępność depozyt w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
- Tematy teatr, znane postaci
- Technika drzeworyt barwny
- Materiał papier
- Data pozyskania 1920, dar Feliksa Jasieńskiego
- Prawa do obiektu Muzeum Narodowe w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja MNK, projekt Ritsumeikan Japanese art in Western
- Tagi portret , aktor , Japonia , Feliks Manggha Jasieński , 2D , grafika , domena publiczna
Toshūsai Sharaku należy do najbardziej enigmatycznych artystów japońskich. Drzeworyty przez niego sygnowane pochodzą z okresu między majem 1794 a styczniem 1795 roku. Tematem wszystkich około 150 plansz są portrety aktorów kabuki — są to projekty o zdecydowanie innej, nowej formie ekspresji, często stojące na granicy karykatury.
Więcej Toshūsai Sharaku należy do najbardziej enigmatycznych artystów japońskich. Drzeworyty przez niego sygnowane pochodzą z okresu między majem 1794 a styczniem 1795 roku. Tematem wszystkich około 150 plansz są portrety aktorów kabuki — są to projekty o zdecydowanie innej, nowej formie ekspresji, często stojące na granicy karykatury.
Dzięki Feliksowi Jasieńskiemu w kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie znajduje się jedna z zaledwie trzech istniejących odbitek przedstawiających aktora Ichikawa Komazo III w roli Oyama Taro Takaie. Nazwisko podane w tytule — Kōraiya — to pseudonim sceniczny aktora, natomiast Kinshō to jego pseudonim poetycki, gdyż znano go również w kręgach literackich.
Opracowanie: Beata Romanowicz (Muzeum Narodowe w Krakowie), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: