Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor Kitagawa Utamaro (1753—1806)
- Wydawca Omi-ya
- Czas powstania ok. 1801—1802
- Wymiary wysokość: 37 cm, szerokość: 24,8 cm
- Oznaczenie autorskie Utamaro hitsu
- Seria „Seirō rokkasen” Sześciu Nieśmiertelnych Poetów z Zielonych Domów
- Numer inwentarzowy MNK-VI-773
- Muzeum Muzeum Narodowe w Krakowie
- Dostępność depozyt w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
- Tematy życie codzienne, znane postaci, ciało
- Technika drzeworyt barwny
- Materiał papier
- Data pozyskania 1920, dar Feliksa Jasieńskiego
- Prawa do obiektu Muzeum Narodowe w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja MNK, projekt Ritsumeikan Japanese art in Western
- Tagi Japonia , Feliks Manggha Jasieński , 2D , grafika , erotyzm , kobieta , domena publiczna
Piękne kobiety oiran stanowiły wdzięczny temat dla artystów japońskiego drzeworytu, którego okres rozkwitu przypada na epokę Edo (1603–1868). Ulotność i przemijanie, tak mocno wpisane w filozofię tego czasu, skłaniało ludzi do chwytania bieżącej chwili i celebrowania radości płynącej z oglądania kwiatów czy podziwiania księżyca.
Więcej Piękne kobiety oiran stanowiły wdzięczny temat dla artystów japońskiego drzeworytu, którego okres rozkwitu przypada na epokę Edo (1603–1868). Ulotność i przemijanie, tak mocno wpisane w filozofię tego czasu, skłaniało ludzi do chwytania bieżącej chwili i celebrowania radości płynącej z oglądania kwiatów czy podziwiania księżyca.
Tymczasem Yosooi, słynąca zarówno z urody, jak i szlachetnego obycia, została sportretowana i uwieczniona przez znawcę kobiecego piękna, Kitagawę Utamaro, i — niejako na przekór manifestowi epoki — skutecznie opiera się upływowi czasu.
Opracowanie: Beata Romanowicz (Muzeum Narodowe w Krakowie), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: