Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania 2. ćw. XII w.
- Miejsce powstania warsztat w Zwiefalten?, Szwabia
- Wymiary wysokość: 11,7 cm, długość: 24,7 cm, szerokość: 7,6 cm
- Numer inwentarzowy MNK-IV-Z-1954/1
- Muzeum Muzeum Narodowe w Krakowie
- Oddział Gmach Główny
- Galeria Rzemiosła Artystycznego
- Tematy religijność, ciało, śmierć
- Technika rytowanie, złocenie, emalia komórkowa
- Materiał szkło, blacha miedziana, drewno dębowe, emalia
- Data pozyskania 1909, dar Stanisława Ursyn-Rusieckiego
- Prawa do obiektu Muzeum Narodowe w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi romanizm , techniki zdobnicze , sztuka sakralna , relikwie , złotnictwo , Chrystus , 3D , ikonografia , święci , rzemiosło , domena publiczna
Relikwiarz włocławski (tzw. kruszwicki) powstał w 2. ćwierci XII wieku, przypuszczalnie w Szwabii, wiązany jest z warsztatem w Zwiefalten. Obiekt w kształcie prostokątnej, niskiej skrzyneczki na czterech nóżkach, wykonany z drewna dębowego pokrytego blachą miedzianą dekorowaną emalią żłobkową (niebieską, jasnoniebieską, białą i zieloną), grawerowaniem i złoceniem. Wieko relikwiarza zdobi scena Wniebowstąpienia, dwa boki dłuższe i jeden krótszy zawierają popiersia dziesięciu Apostołów w arkadach.
WięcejRelikwiarz włocławski (tzw. kruszwicki) powstał w 2. ćwierci XII wieku, przypuszczalnie w Szwabii, wiązany jest z warsztatem w Zwiefalten. Obiekt w kształcie prostokątnej, niskiej skrzyneczki na czterech nóżkach, wykonany z drewna dębowego pokrytego blachą miedzianą dekorowaną emalią żłobkową (niebieską, jasnoniebieską, białą i zieloną), grawerowaniem i złoceniem. Wieko relikwiarza zdobi scena Wniebowstąpienia, dwa boki dłuższe i jeden krótszy zawierają popiersia dziesięciu Apostołów w arkadach. Prawy bok ma szybkę szklaną umożliwiającą oglądanie relikwii, które umieszczone były w szklanej ampułce. Według mylnej hipotezy naukowej z XIX wieku miał pochodzić z katedry w Kruszwicy. Do połowy XIX wieku zabytek znajdował się w skarbcu katedralnym we Włocławku. Kapituła katedry podarowała relikwiarz Kazimierzowi Stronczyńskiemu, który przekazał go znanemu kolekcjonerowi Józefowi Rusieckiemu. Do Muzeum Narodowego w Krakowie zabytek trafił w 1909 roku, jako dar z kolekcji Stanisława Ursyn-Rusieckiego, syna Józefa.
Opracowanie: Alicja Kilijańska (Muzeum Narodowe w Krakowie), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: