Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.

Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.

Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.

Wyświetlenia: 1436
(Głosy: 2)
Średnia ocena to 5.0 gwiazdek z 5.
Wydruk metryczki
Wydruk opisu

Silnik marszowy przeznaczony do napędu niemieckiej kierowanej bomby latającej Henschel Hs 293. Jego konstrukcja powstała w małym zakładzie doświadczalnym „H. Walter K.G.” w Kiel (Kilonia) kierowanym przez prof. Hellmutha Waltera, który od 1935 roku zajmował się praktycznym zastosowaniem nadtlenku...

Więcej

Silnik marszowy przeznaczony do napędu niemieckiej kierowanej bomby latającej Henschel Hs 293. Jego konstrukcja powstała w małym zakładzie doświadczalnym „H. Walter K.G.” w Kiel (Kilonia) kierowanym przez prof. Hellmutha Waltera, który od 1935 roku zajmował się praktycznym zastosowaniem nadtlenku wodoru, początkowo do napędu okrętów podwodnych a potem też samolotów.
W silniku nie było procesu spalania materiałów pędnych. Gazy napędowe były wytwarzane na zasadzie rozkładu katalitycznego nadtlenku wodoru (wody utlenionej o stężeniu ok. 80 %) tzw. „T-Stoff” w kontakcie z płynnym katalizatorem (nadmanganianem wapnia) tzw. „Z-Stoff” . Temperatura reakcji wahała się w granicy ok. 500 stopni Celsjusza. Dzięki swojej zasadzie pracy zaliczany był do „zimnych” silników rakietowych.
Silnik był umieszczony w gondoli zawieszonej pod kadłubem bomby latającej w taki sposób, aby wektor jego ciągu przecinał się ze środkiem ciężkości pocisku. Jego wadą było zamarzanie na większych wysokościach powodowane wilgotnością sprężonego powietrza, niezbędnego do przetłaczania materiałów pędnych.
Latająca bomba kierowana Hs 293, do której napędu użyto tego silnika, była przeznaczona do zwalczania celów morskich (statków i okrętów wojennych), ale zdarzyło się też ich użycie pod koniec wojny do niszczenia mostów na Odrze.

Opracowanie: Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, © wszystkie prawa zastrzeżone

Mniej

Silnik „Walter HWK” — model 109-507

Zdjęcia

Powiązania

Gra


Ostatnie komentarze:

Dodaj komentarz: