Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania 1761—1762
- Miejsce powstania Kraków
- Wymiary wysokość: 32,5 cm, szerokość: 61,2 cm, głębokość: 39 cm
- Numer inwentarzowy MHK 296/II
- Muzeum Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
- Tematy miasto, życie codzienne
- Technika intarsja, malowanie, stolarka
- Materiał drewno, metal
- Prawa do obiektu Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi techniki zdobnicze , rzemiosło , herb , Kraków , miasto , 3D , cechy rzemieślnicze , przechowywanie , skrzynia , domena publiczna
Drewniana prostopadłościenna lada z płaskim wiekiem należała do cechu skupiającego rzemieślników zajmujących się obróbką skóry zwierzęcej i produkcją wyrobów skórzanych. Czerwoni garbarze swą nazwę zyskali dzięki używaniu do garbowania kory dębowej...
Więcej Drewniana prostopadłościenna lada z płaskim wiekiem należała do cechu skupiającego rzemieślników zajmujących się obróbką skóry zwierzęcej i produkcją wyrobów skórzanych. Czerwoni garbarze swą nazwę zyskali dzięki używaniu do garbowania kory dębowej nadającej skórze czerwony odcień. Białoskórnicy garbowali delikatne skóry na rękawiczki i odzież za pomocą roztworu ałunu. Do cechu należeli także rękawicznicy i kaletnicy, o czym świadczą intarsjowane zdobienia ścianki frontowej przedstawiające ich wyroby: torebki (kaletki) oraz rękawiczki.
Na ladzie podpisał się dwukrotnie jej fundator − Józef Ner. Jego imię i nazwisko wyryte jest wzdłuż dolnej krawędzi ścianki frontowej. Znajduje się również na wewnętrznej części wieka, gdzie namalowano rozbudowaną kompozycję, w której centrum jest herb Polski (biały orzeł w koronie, na czerwonym tle, przedstawienie częste w II poł. XVIII wieku, trzymający w szponach berło i jabłko); po lewej herb Rzeczypospolitej Obojga Narodów, po prawej herb Krakowa. Pośrodku, u dołu malowana tabliczka z inskrypcją: „JOZEF NER / FONDATOR SKARBU TEGO„, przedzielająca datę „17 / 61„.
Opracowanie: Katarzyna Moskal (Muzeum Historyczne Miasta Krakowa), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: