Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Wytwórca firma Heinrich Ernemann A.G.
- Czas powstania 1905–1910
- Miejsce powstania Drezno, Niemcy
- Wymiary wysokość: 11,2 x 18,5 x 6,5 cm
- Numer inwentarzowy MHF 1234/I
- Muzeum Muzeum Fotografii w Krakowie
- Tematy technika, sfotografowane
- Technika stolarka, odlewanie, cięcie
- Materiał drewno, skóra, szkło, metal
- Prawa do obiektu Muzeum Fotografii w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski
- Tagi aparat fotograficzny , fotografia , 3D , technika , 3D plus , domena publiczna , Niemcy
Aparat fotograficzny stereoskopowy o konstrukcji składanej (nożycowo) na błony cięte o formacie 5,5 x 12,5 cm. Aparat wyposażony w dwa obiektywy: Doppel Anastigmat DAGOR III 6,8/80 firmy C.P. Goerz z Berlina.
Aparat fotograficzny do wykonywania zdjęć stereoskopowych wyprodukowany w latach...
Aparat fotograficzny stereoskopowy o konstrukcji składanej (nożycowo) na błony cięte o formacie 5,5 x 12,5 cm. Aparat wyposażony w dwa obiektywy: Doppel Anastigmat DAGOR III 6,8/80 firmy C.P. Goerz z Berlina.
Aparat fotograficzny do wykonywania zdjęć stereoskopowych wyprodukowany w latach 1905—1910 w firmie Heinrich Ernemann A.G. w Dreźnie (Niemcy). Aparat wykonywał zdjęcie (stereoparę) na płycie szklanej „suchej” o formacie 5,5 x 12,5 cm.
Pierwsze zdjęcia stereoskopowe na papierowych negatywach wykonał pod koniec lat 30-tych XIX wieku jeden z prekursorów fotografii Wiliam Henry Fox Talbot.
Moda na oglądanie w zaciszu domowym zdjęć stereoskopowych dających wrażenie przestrzeni trwała, począwszy od lat 60–tych XIX wieku aż do początków XX wieku. Zdjęcia stereoskopowe można było wykonać zwykłym aparatem fotograficznym przesuwając go na specjalnej szynie lub dużo prościej przy użyciu aparatu wyposażonego w dwa obiektywy zdjęciowe. Takie aparaty zaczęto masowo produkować począwszy od lat 80-tych XIX wieku wyposażając składane aparaty w podwójne obiektywy ze sprzężonymi migawkami. Umożliwiało to wykonanie stereopary w jednym momencie, co było szczególnie ważne przy zdjęciach poruszających się obiektów, które tylko w ten sposób mogły być sfotografowane.
Korpus aparatu w formie prostopadłościanu wykonany z drewna (z elementami metalowymi) oklejony czarną skórą o fakturze groszkowanej. Na bocznej powierzchni zamocowany uchwyt do przenoszenia (pasek) z czarnej skóry. Na górze przybita okrągła mosiężna tabliczka określająca wytwórcę z napisami : ERNEMANN A.G./ DRESDEN (z logo po środku).
Czołówka drewniana pokryta czarnym lakierem wysuwana i blokowana za pomocą metalowych chromowanych rozpórek. W czołówce zamocowane dwa obiektywy typu Dagor. Miech łączący czołówkę z korpusem w formie prostopadłościennego worka oklejonego czarną skórą. Aparat był wyposażony w migawkę szczelinową o roletach z czarnego podgumowanego płótna.
Opracowanie: Marek Maszczak (Muzeum Fotografii w Krakowie), © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: