Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Czas powstania 2. poł. III w.
- Miejsce powstania Terenuthis – nekropola Kom Abu Billou (obecnie: el-Tarrana)
- Wymiary wysokość: 33 cm, szerokość: 21,5 cm
- Numer inwentarzowy MAK/AS/1446
- Muzeum Muzeum Archeologiczne w Krakowie
- Tematy religijność, wyrzeźbione, śmierć
- Technika rzeźbienie, rytowanie
- Materiał wapień
- Prawa do obiektu Muzeum Archeologiczne w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualne Muzea Małopolski Plus
- Tagi Cesarstwo Rzymskie , śmierć , starożytny Egipt , religia , archeologia , nekropolia , 3D plus , WMM Plus , domena publiczna , stela
Na steli przedstawione są dwie postacie: kobieta spoczywająca na łożu i stojąca za nią z prawej strony orantka. Układ obu postaci oraz ich ubiór powtarzają znany choćby ze Steli syna Chajremona oraz Izydory schemat kompozycji ukazującej zmarłego na kline oraz stojącej orantki. Pod łożem wyryte są elementy biesiady grobowej: zarys snopka zboża oraz stolik na trzech nogach.
Więcej Na steli przedstawione są dwie postacie: kobieta spoczywająca na łożu i stojąca za nią z prawej strony orantka. Układ obu postaci oraz ich ubiór powtarzają znany choćby ze Steli syna Chajremona oraz Izydory schemat kompozycji ukazującej zmarłego na kline oraz stojącej orantki. Pod łożem wyryte są elementy biesiady grobowej: zarys snopka zboża oraz stolik na trzech nogach.
Pomimo znacznego zniszczenia steli możliwe jest odtworzenie jej całości. Prawdopodobnie mieściły się na niej trzy postaci. Po lewej stronie znajdował sie przypuszczalnie drugi orant.
Opracowanie: Krzysztof Babraj (Muzeum Archeologiczne w Krakowie), Redakcja WMM, © wszystkie prawa zastrzeżone
Ostatnie komentarze: