Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.
Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.
Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.
- Autor Salvator Rosa (1615–1673)
- Czas powstania XVII w.
- Miejsce powstania Włochy
- Wymiary wysokość: 91 cm, szerokość: 113 cm
- Numer inwentarzowy M 18
- Muzeum Muzeum Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
- Dostępność Sala Senacka, Gmach Główny ASP w Krakowie
- Tematy wieś, namalowane, natura
- Technika malarstwo olejne
- Materiał płótno
- Prawa do obiektu Muzeum Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
- Prawa do wizerunków cyfrowych domena publiczna
- Digitalizacja RPD MIK, projekt Wirtualna Małopolska
- Tagi malarstwo , domena publiczna , pejzaż , Wirtualna Małopolska , 2D
Salvator Rosa malował portrety, sceny batalistyczne, mitologiczne i religijne oraz pejzaże imaginacyjne. W krajobrazach Rosy sztafaż ludzki i zwierzęcy pełni podrzędną rolę w kompozycji, której niepokojący, poetycki nastrój budują przedstawienia skał, powykręcanych drzew i antycznych ruin.
Więcej Salvator Rosa urodził się w roku 1615 w Arenelli koło Neapolu. Malarstwa uczył się najpierw w Neapolu, w warsztacie szwagra, Francesca Francanzaniego, a następnie Jusepe de Ribery i Aniello Falconengego. Na tym etapie znaczący wpływ na jego styl miało realistyczne malarstwo Ribery. W roku 1635, zachęcony przez malarza Giovanniego Lanfranco, wyjechał do Rzymu, gdzie – z przerwami – mieszkał do śmierci w roku 1673. Rosa oprócz malarstwa zajmował się także rysunkiem, grafiką, poezją, a nawet aktorstwem, z czym wiąże się ciekawa historia. W Rzymie podczas karnawału w roku 1639 w prologu komedii wystawianej przez jego amatorską trupę wyśmiał słynnego i wpływowego rzeźbiarza Gianlorenza Berniniego, przez co w krótkim czasie musiał opuścić miasto. Rosa wyjechał do Florencji, gdzie mieszkał w latach 1640–1649, ciesząc się patronatem kardynała Karola Medyceusza. Tam też założył Academię dei Percossi, zrzeszającą artystów i pisarzy. W roku 1649 wrócił do Rzymu, gdzie do końca życia był wziętym malarzem historycznym.
Salvator Rosa malował portrety, sceny batalistyczne, mitologiczne i religijne oraz pejzaże imaginacyjne. W krajobrazach Rosy sztafaż ludzki i zwierzęcy pełni podrzędną rolę w kompozycji, której niepokojący, poetycki nastrój budują przedstawienia skał, powykręcanych drzew i antycznych ruin.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
Ostatnie komentarze: