Lista wszystkich obiektów. Kliknij na jeden z nich, aby przejść do karty obiektu. Tematy umożliwiają selekcję eksponatów według kategorii pojęciowych. Po prawej stronie możesz zmienić ustawienie widoku listy.

Poniższe zestawienie ukazuje powiązanie między eksponatami w sposób niestandardowy. Punkty oznaczają eksponaty, a łączące je linie to powiązania między nimi według wybranych kategorii.

Wpisz daty krańcowe do okienek, aby wybrać interesujący Cię okres na osi czasu.

Wyświetlenia: 12
(Głosy: 0)
Średnia ocena to 0.0 gwiazdek z 5.
Wydruk metryczki
Wydruk opisu

Podejmując walkę z dwuwymiarowością malarskiego medium, Bartosz Kokosiński rozpycha strukturę płócien pianką, deformuje je, radykalnie wygina ich blejtramy. Dekonstruuje obraz jako medium artystyczne. W najbardziej znanym swoim cyklu, czyli obrazach pożerających rzeczywistość (2010–2015), płótna przekształcają się w rozbudowane obiekty, wciągające do swego wnętrza kolekcje różnorodnych przedmiotów, wyszukiwanych przez Kokosińskiego na targach staroci, strychach i w pracowniach zaprzyjaźnionych artystów.

Więcej

Podejmując walkę z dwuwymiarowością malarskiego medium, Bartosz Kokosiński rozpycha strukturę płócien pianką, deformuje je, radykalnie wygina ich blejtramy. Dekonstruuje obraz jako medium artystyczne. W najbardziej znanym swoim cyklu, czyli obrazach pożerających rzeczywistość (2010–2015), płótna przekształcają się w rozbudowane obiekty, wciągające do swego wnętrza kolekcje różnorodnych przedmiotów, wyszukiwanych przez Kokosińskiego na targach staroci, strychach i w pracowniach zaprzyjaźnionych artystów. Niektóre z dzieł odnoszą się do sytuacji z życia codziennego (Obraz pożerający mieszkanie, Obraz pożerający wypadek samochodowy, Obraz pożerający scenę domową), inne stanowią współczesny dialog z historią gatunków i motywów malarskich (Obraz pożerający martwą naturę z robotami, Obraz pożerający scenę batalistyczną, Obraz pożerający motyw religijny, Obraz pożerający motyw wanitatywny). Przynależy do nich również Obraz pożerający pejzaż, który wchłonął do swojego wnętrza elementy popularnego landszaftu, wypchane dzikie zwierzęta, gałęzie drzew i leśne runo. W cyklu nie brakuje także dzieł odnoszących się bezpośrednio do twórczości innych artystów-zbieraczy: przykładem może być wielkogabarytowy Obraz pożerający Roberta Kuśmirowskiego z 2014 roku. Malarstwo artysty staje się w rezultacie dziedziną naznaczoną obsesją zbieractwa, a równocześnie porządkowania i kategoryzowania rzeczywistości, zarówno według klucza wywodzącego się z historii sztuki, jak i z obserwacji otaczającej nas codzienności.

Opracowanie: Anna Lebensztejn, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki,

Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.

Bartosz Kokosiński (ur. 1984) – malarz, autor obiektów, wideo i instalacji. Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2009). Autor wystaw indywidualnych, m.in.: Niektóre obrazy nie chcą być namalowane (Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice, 2011), (Nie)porządek rzeczy (Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków, 2012), Termokoloryzacja (Lubelska 30/32, Warszawa, 2015), Dysfunctional Matter (Knoll Galerie Wien, Wiedeń, 2016), Moment ścinający kołek (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2016). Brał także udział w wielu wystawach zbiorowych, m.in.: O.M.G. (Galeria Miejska, Wrocław, 2012), Czeski papież (Galeria MeetFactory, Praga, 2014), Potęga abstrakcji (Muzeum Sztuki Współczesnej, Mińsk, 2015), (Nie) dotykaj! Haptyczne aspekty sztuki polskiej po 1945 roku (CSW Znaki Czasu, Toruń, 2015), Inny świat (BWA Ostrowiec, Ostrowiec Świętokrzyski, 2016). Dwukrotny finalista Biennale „Bielska Jesień” (2013, 2015 – wyróżnienie regulaminowe, 2013). Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2002, 2007, 2012, 2015), laureat Nagrody Fundacji Elisabeth Greenshields (Kanada, 2006). Mieszka i pracuje w Warszawie.
Strona internetowa artysty: bartoszkokosinski.com

Mniej

Bartosz Kokosiński, „Obraz pożerający pejzaż”

Zdjęcia

Video

Powiązania

Gra


Ostatnie komentarze:

Dodaj komentarz: