Prezentowana amfora służyła do przechowywania pachnideł. Na prostokątnej podstawie znajduje się okrągła stopa otoczona wieńcem, tuleja gładka.
Drewniane pudełko jest prostopadłościanem oklejonym papierem ze znakami firmowymi, herbami i napisami w czarnym kolorze.
Cztery metalowe lejki (jeden z uchem) niewielkich rozmiarów służyły do wytwarzania perfum i wonnych substancji.
Flakon perfumowy wykonano ze szkła kobaltowego, barwionego powierzchniowo. Korpus naczynia jest bardzo płytki i szeroki z okalającym pasem okrągłych szlifów fasetowych, które podkreślono malowaną wzdłuż nich złotą linią.
Ceramiczny bukłak z uszkiem ma pękaty brzusiec i prosty wylew. Naczynie uformowane zostało ręcznie w prymitywnym warsztacie.
Porcelanowy flakon perfumowy jest płaski i ma okrągły brzusiec oraz krótką szyjkę. Boki brzuśca są kanelowane. Na jego płaszczyźnie umieszczono w złotym obramieniu miniaturę z przedstawieniem dwóch budynków na tle drzew.
Przenośna apteczka została wykonana z drewna lakierowanego na czarno. Wewnątrz skrzyni apteczki znajdują się półki, przegródki i szufladki. Przegródki pomalowano na kolor granatowy, krawędzie – na kolor czerwony. Szufladki mają lica lakierowane na czarno, płyciny i metalowe uchwyty. Każdą z nich chroni dodatkowo zasuwane wieczko.
Zestaw dwóch tekturowych opakowań i szklanego flakonu na perfumy „Californian Poppy”. Wszystkie przedmioty ozdobione zostały organiczną ornamentyką secesyjną.
Okrągłe puzderko przeznaczone na puder wykonano z tektury. Cała powierzchnia puzderka zdobiona jest bogato różnorodnymi ornamentami, w kolorze imitującym złoto, na czerwonym tle.
Dwa flakony perfumowe mają formę buteleczek o zaokrąglonych kształtach i spłaszczonych brzuścach. To przykład spersonalizowanych pojemników na perfumy, należących do konkretnej osoby o inicjałach C. D. pochodzącej z arystokracji, o czym świadczy korona hrabiowska wkomponowana w górną część inicjału.
Jan Branicki z Ruszczy, starosta Niepołomicki w latach 1585-1611, szczególnie dbał o kościelne paramenty (szaty, naczynia liturgiczne i wszelkie sprzęty niezbędne do sprawowania liturgii i celebrowania kultu), fundując dla niepołomickiej świątyni: ornaty, dalmatyki, kapy, alby, kadzielnicę czy ampułki; jego żona Anna: obrusy ołtarzowe, welon, monstrancję i czarną zasłonę na ołtarz używaną podczas Wielkiego Postu. Kadzielnica będąca namacalnym dowodem jego czasów nosi wokół czaszy inskrypcje w języku łacińskim następującej treści: „IOANES DE RVSCZA BRANICZKI WENATOR CRAC’ CAPITANEVS NIEPOLOMIENSIS ECCLESIE DONAVIT”.
Okrągłe ceramiczne puzderko na pastę do zębów jest szkliwione na biało, z widocznymi krakelurami w warstwie szkliwienia. Wieczko zamykające pudełko ozdobiono okrągłą papierową etykietą z głową kobiety na niebieskim tle ukazaną z profilu oraz z napisami na czarnym tle...
Tekturowy futerał prostopadłościenny obito imitacją skóry, z wieczkiem. Rozmiar futerału dopasowano do trzech flakonów perfumowych. Trzy flakony mają kształt prostopadłościennych karafek z korkami, wykonanych z bezbarwnego szkła.
Balsaminki − zwane też kadzielniczkami, perfumerkami, puszkami na wonności − przybierają najróżniejsze formy, najczęściej tzw. wieżyczkowe, jak te znajdujące się w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa i Muzeum im. Ireny i Mieczysława Mazarakich w Chrzanowie, prezentowane na naszym portalu...
Kryształowy flakon umieszczono w srebrnej oprawie. Szklany korpus z wysoką szyjką szlifowany jest we wzór fasetowy na całej powierzchni. Srebrną stopę naczynia uformowano ręcznie, rozszerzając ją u dołu.
Szklany flakon perfumowy ma formę prostopadłościennej fiolki z metalową zakrętką. Ścianki flakonu zdobione są malowaną dekoracją abstrakcyjną. Na głównej ściance namalowano barwne przedstawienie starożytnego egipskiego bóstwa.
Trzy flakony perfumowe z etykietami marki Fryderyk Puls.
Pierwszy, wyższy flakon, z korkiem w kształcie szklanej kuli szlifowanej fasetowo, został zaprojektowany dla wody kolońskiej o romantycznej nazwie La Reine des Fleurs [fr. Królowa Kwiatów]. Drugi flakon został zaprojektowany w kształcie karafki prostopadłościennej, z wybrzuszeniami na ściankach.
Kasetkę wykonano z jasnego drewna z krawędziami intarsjowanymi ciemniejszym drewnem. Wieko kasetki jest sklepione kolebkowo i osadzone na metalowych zawiasach. Kasetka zamyka się na metalowy zatrzask. Wnętrze kasetki pomalowano na czarny kolor i podzielono na trzy drewniane przegródki. Rozmiar kasetki został dopasowany do kształtów i rozmiarów trzech flakonów perfumowych wewnątrz.
Flakon perfumowy o fantazyjnym kształcie został wykonany ze szkła warstwowego, szlifowanego fasetowo. Zewnętrzna warstwa jest przezroczysta, natomiast wewnętrzna została wykonana ze szkła kobaltowego barwionego w masie.