• A
  • A
  • A
PL   |   ENG
WITAJ NIEZNAJOMY! ZALOGUJ SIĘ NOWE KONTO
Tagi   wyszukiwarka obiektów

Wirtualne Muzea Małopolski

  • Strona główna
  • Obiekty
  • Interpretacje
  • Ćwiczenia
  • Audio
  • Społeczność
  • O nas
  • Muzea
  • Wszystko
  • Obiekty (5)
  • Czy wiesz, że (1)
  • Interpretacje (0)
  • Ćwiczenia (0)
  • Wydarzenia (0)
  • Wpis bloga (0)
  • Tematy
  • wyrzeźbione (4)
  • ciało (3)
  • znane postaci (2)
  • wielokulturowość (1)
  • religijność (1)
  • teatr (1)
  • wokół stołu (1)
  • stroje (1)
  • namalowane (1)
  • zabawa (1)
  • śmierć (1)
  • Tagi
  • taniec (6)
  • rzeźba (4)
  • domena publiczna (3)
  • 2D (2)
  • 3D (2)
  • 3D plus (2)
  • Biblia (2)
  • erotyzm (2)
  • kobieta (2)
  • © wszystkie prawa zastrzeżone (2)
  • święci (2)
  • Teatr Cricot 2 (1)
  • antropomorfizm (1)
  • audiodeskrypcja (1)
  • ceramika (1)
  • kostium (1)
  • licencje Creative Commons (1)
  • muzyka (1)
  • scenografia (1)
  • secesja (1)
  • sztuka nowoczesna (1)
  • teatr (1)
  • techniki zdobnicze (1)
  • władza (1)
  • zbójnictwo (1)
  • śmierć (1)
Wyświetlanie 6 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni
 
Rzeźba „Bachantka” Teodora Rygiera

Młoda kobieta, wyraźnie rozbawiona, zdaje się podążać ku widzowi tanecznym krokiem. Jej zgrabna sylwetka została uchwycona w fertycznej pozie, a ciało osłania jedynie niedbale owinięta wokół bioder tkanina. Dziewczyna zamaszystym gestem prawej ręki wysoko unosi kielich. Zaznaczoną w tytule dionizyjską aurę rzeźby podkreśla gałązka winorośli ściśnięta w lewej dłoni.

Tagi: rzeźba 2D taniec erotyzm kobieta domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione zabawa ciało
Technika: cyzelowanie odlewanie
Materiał: brąz
Czy wiesz, że Salome III — biblijna uwodzicielka

Uwodzicielska Salome, jako symbol kobiety fatalnej, stała się bohaterką wielu dzieł malarskich, rzeźbiarskich, literackich, muzycznych. Rozbudzała wyobraźnię twórców zwłaszcza w dekadenckiej epoce fin de siècle, w której zaborcza i śmiercionośna kobiecość stanowiła jeden z ważniejszych tematów w sztuce.
Rodowód opowieści o jej uwodzicielskim tańcu, w zamian za który poprosiła o głowę Jana Chrzciciela, jest biblijny. Mówią o nim ewangeliści Mateusz i Marek. Jednak udział Salome w tych relacjach jest zaledwie małą rólką. Nie pada w nich nawet ani razu imię Salome. Wymieniana jest jedynie jako córka Herodiady, co pozwoliło badaczom utożsamić ją z postacią historyczną — Salome III.

Tagi: śmierć Biblia taniec święci kobieta licencje Creative Commons
Tematy: znane postaci ciało śmierć
Projekty kostiumów do baletu Karola Szymanowskiego „Harnasie” autorstwa Ireny Lorentowicz

W wyniku konkursu autorką projektów kostiumów oraz scenografii do baletu Harnasie Karola Szymanowskiego została Irena Lorentowicz, scenografka i malarka, absolwentka Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekty kostiumów, wraz z rysunkami i makietami dekoracji, wystawiono 24 kwietnia 1936 roku w salach Orbisu, nieopodal budynku Opery. Za scenografię do tego spektaklu Irena Lorentowicz zdobyła I nagrodę w konkursie Grand l'Opera i pięcioletnie stypendium rządu francuskiego. Dekoracje do Harnasiów spłonęły we wrześniu roku 1936 w pożarze gmachu Opery Paryskiej.

Tagi: teatr scenografia kostium 2D taniec zbójnictwo © wszystkie prawa zastrzeżone
Tematy: wielokulturowość teatr stroje namalowane
Technika: kalka akwarela
Waza z motywem tanecznego kręgu

Waza o płaskim dnie i brzuścu stopniowo rozszerzającym się ku górze. Dookoła naczynia pełnoplastyczny ornament dekoracyjny przedstawiający krąg tańczących postaci trzymających się za ręce, tworzący równocześnie uchwyty naczynia. Powierzchnia wazy pokryta polewą koloru seledynowego.

Tagi: rzeźba techniki zdobnicze secesja ceramika 3D antropomorfizm taniec domena publiczna
Tematy: wokół stołu wyrzeźbione
Technika: rzeźbienie wypalanie toczenie na kole garncarskim szkliwienie
Materiał: fajans szkliwo
Rzeźba „Salome” Walerego Gadomskiego

Salome, córka Herodiady i pasierbica króla Heroda Antypasa, zatańczyła tak pięknie, że władca pozwolił jej prosić, o co tylko zechce. Jej życzeniem, podpowiedzianym przez okrutną Herodiadę, była głowa Jana Chrzciciela. Biblijna Salome to jeden ze stałych motywów w ikonografii sztuki europejskiej. Archetyp niebezpiecznej uwodzicielki fascynował artystów wszystkich epok.
 

Tagi: Biblia rzeźba taniec władza 3D plus święci erotyzm domena publiczna
Tematy: religijność wyrzeźbione ciało
Technika: kucie rzeźbienie szlifowanie
Materiał: marmur biały
Rzeźba „Taniec” Marii Jaremy

Maria Jarema — urodzona w artystycznej rodzinie córka lwowskiej pianistki — przez całe swoje twórcze życie, zarówno w malarstwie, jak i w rzeźbie, zgłębiała problem dynamiki, rytmu i muzyczności dzieła sztuki. Szczególne upodobanie do motywów tanecznych ma z pewnością związek z działalnością artystki w przedwojennym eksperymentalnym teatrze Cricot, gdzie taniec był ważnym elementem spektakli.

Tagi: rzeźba sztuka nowoczesna muzyka 3D taniec 3D plus audiodeskrypcja Teatr Cricot 2 © wszystkie prawa zastrzeżone
Tematy: wyrzeźbione znane postaci
Technika: cyzelowanie polerowanie odlewanie
Materiał: mosiądz
Wyświetlanie 6 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni

Wejdź Między Muzea Małopolski

  • Mapa strony
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Udostępnij

Projekt Wirtualne Muzea Małopolski jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz  Województwo Małopolskie, jako przedsięwzięcie realizowane przez Departament Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i  Małopolski Instytut Kultury we współpracy z 35 muzeami z Małopolski.