• A
  • A
  • A
PL   |   ENG
WITAJ NIEZNAJOMY! ZALOGUJ SIĘ NOWE KONTO
Tagi   wyszukiwarka obiektów

Wirtualne Muzea Małopolski

  • Strona główna
  • Obiekty
  • Interpretacje
  • Ćwiczenia
  • Audio
  • Społeczność
  • O nas
  • Muzea
  • Wszystko
  • Obiekty (8)
  • Czy wiesz, że (0)
  • Interpretacje (0)
  • Ćwiczenia (0)
  • Wydarzenia (0)
  • Wpis bloga (0)
  • Tematy
  • wyrzeźbione (8)
  • znane postaci (4)
  • ciało (2)
  • śmierć (2)
  • życie codzienne (1)
  • zaskakujące (1)
  • Tagi
  • domena publiczna (8)
  • klasycyzm (8)
  • rzeźba (7)
  • 3D plus (4)
  • popiersie (4)
  • portret (4)
  • 2D (3)
  • 3D (3)
  • mitologia (2)
  • Sanguszkowie (1)
  • bogowie (1)
  • kobieta (1)
  • naczynie (1)
  • przechowywanie (1)
  • władza (1)
  • zapach (1)
  • śmierć (1)
Wyświetlanie 8 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni
 
Rzeźba „Nad grobem” Antoniego Pleszowskiego

Kobieta o melancholijnym wyrazie twarzy, z włosami okrytymi welonem, sprawiająca wrażenie głęboko zatopionej w myślach uosabia refleksję nad przemijaniem i utratą bliskiej osoby. Sposób przedstawienia siedzącej, swobodnie upozowanej postaci wywodzi się z twórczości Michała Anioła, jak również późniejszej rzymskiej rzeźby sepulkralnej okresu baroku, którą autor dzieła, artysta wykształcony w Krakowie, Wiedniu i Rzymie, znał doskonale.

Tagi: rzeźba śmierć 2D klasycyzm domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione śmierć
Technika: cyzelowanie polerowanie odlewanie
Materiał: brąz
Rzeźba „Pierwsze podszepty miłości” („Podszepty miłości”, „Tajemnice miłości”) Wiktora Brodzkiego

Scena przedstawia boginię Afrodytę, która nachyla głowę w stronę uskrzydlonego Amora, by posłuchać, co ten ma jej do powiedzenia. Zagadkowy uśmiech bogini sugeruje frywolny charakter rozmowy. Warsztatowa wirtuozeria: nieskazitelnie gładki modelunek i pieczołowicie oddane szczegóły — to typowe cechy sztuki rzeźbiarskiej Wiktora Brodzkiego.

Tagi: rzeźba mitologia 2D władza klasycyzm domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione ciało
Technika: kucie rzeźbienie gładzenie
Materiał: marmur biały
Rzeźba „Merkury przed zabójstwem Argusa” Bertela Thorvaldsena

Rzeźba zakupiona w rzymskiej pracowni Thorvaldsena w 1829 roku przez Artura Potockiego. W 1830 roku umieszczona w pałacu w Krzeszowicach, od 1945 roku w Muzeum Narodowym w Krakowie. Duńczyk Bertel Thorvaldsen należy, obok Włocha Antonia Canovy, do najwybitniejszych twórców rzeźby neoklasycystycznej.

Tagi: rzeźba mitologia 3D plus bogowie klasycyzm domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione ciało śmierć
Technika: kucie rzeźbienie gładzenie
Materiał: marmur biały
Rzeźba „Popiersie hrabiego Kazimierza Potulickiego” Tomasza Oskara Sosnowskiego

Rzeźba pochodzi z pałacu w Bobrku i przedstawia jednego z hrabiów Potulickich. Kłopot polega na tym, że nie do konca wiadomo, którego dokładnie. Mianem „Kazimierz hrabia Potulicki” określano bowiem w skrócie zarówno Kazimierza Ludwika Łukasza hr. Potulickiego z Więcborga h. Grzymała (1793—1871), jak i jego syna, Kazimierza Wojciecha hr. Potulickiego z Więcborga h. Grzymała (1820—1880). 

Tagi: popiersie rzeźba portret 3D klasycyzm 3D plus domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione znane postaci
Technika: kucie rzeźbienie
Materiał: marmur karraryjski
Rzeźba „Portret księcia Józefa Poniatowskiego” Jakuba Tatarkiewicza

Książę Józef Poniatowski, bratanek ostatniego króla Polski, wódz naczelny wojsk Księstwa Warszawskiego, zginął w bitwie pod Lipskiem w 1813 roku. Śmierć w wodach rzeki Elstery zapoczątkowała kult jego postaci, silnie związany z legendą napoleońską. W 1817 roku ciało księcia złożono w krypcie św. Leonarda na Wawelu.
Popiersie jest autorską kopią studium do słynnego warszawskiego pomnika księcia Józefa Poniatowskiego dłuta Bertela Thorvaldsena. Jakub Tatarkiewicz, który, podobnie jak Konstanty Hegel i Paweł Maliński, był uczniem Thorvaldsena w rzymskiej Akademii św. Łukasza, z powodzeniem zaadaptował tu chłodny neoklasycyzm swego nauczyciela.

Tagi: rzeźba portret popiersie 3D plus klasycyzm domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione znane postaci
Technika: rzeźbienie gładzenie polerowanie
Materiał: marmur biały
Rzeźba „Popiersie Romana Damiana Sanguszki” Antoniego Madeyskiego

W kolekcji tej znajduje się rzeźba przedstawiająca w popiersiu wizerunek Romana Damiana Sanguszki (1832–1917). Roman Damian był najstarszym synem Władysława i Izabeli z Lubomirskich, ordynatem zasławskim — dziedzicem dóbr rodowych na Wołyniu. Zarządzał dobrami sławuckimi i słynną stadniną koni w Chrestówce.

Tagi: rzeźba portret Sanguszkowie popiersie 2D klasycyzm domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione znane postaci
Technika: kucie rzeźbienie gładzenie
Materiał: marmur biały
Amfora alabastrowa

Prezentowana amfora służyła do przechowywania pachnideł. Na prostokątnej podstawie znajduje się okrągła stopa otoczona wieńcem, tuleja gładka.

Tagi: naczynie przechowywanie 3D klasycyzm zapach domena publiczna
Tematy: życie codzienne wyrzeźbione
Technika: kucie rzeźbienie gładzenie
Materiał: alabaster
Rzeźba „Popiersie kobiety” Carla Schlütera

Rzeźba przedstawia klasycyzujące popiersie młodej kobiety o zwróconej w prawo i lekko pochylonej głowie. Długo uważano, że przedstawia ono zasłużoną dla Chrzanowa Różę Loewenfeld. Budziło wprawdzie wątpliwości nikłe podobieństwo artystycznej wizji niemieckiego rzeźbiarza do rzeczywistej postaci, ale ileż to razy idealizowano wizerunki, odmładzając i upiększając portretowanych? 

Tagi: popiersie rzeźba portret 3D klasycyzm kobieta 3D plus domena publiczna
Tematy: wyrzeźbione znane postaci zaskakujące
Technika: rzeźbienie
Materiał: stiuk
Wyświetlanie 8 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni

Wejdź Między Muzea Małopolski

  • Mapa strony
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Udostępnij

Projekt Wirtualne Muzea Małopolski jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz  Województwo Małopolskie, jako przedsięwzięcie realizowane przez Departament Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i  Małopolski Instytut Kultury we współpracy z 35 muzeami z Małopolski.