• A
  • A
  • A
PL   |   ENG
WITAJ NIEZNAJOMY! ZALOGUJ SIĘ NOWE KONTO
Tagi   wyszukiwarka obiektów

Wirtualne Muzea Małopolski

  • Strona główna
  • Obiekty
  • Interpretacje
  • Ćwiczenia
  • Audio
  • Społeczność
  • O nas
  • Muzea
  • Wszystko
  • Obiekty (12)
  • Czy wiesz, że (1)
  • Interpretacje (0)
  • Ćwiczenia (0)
  • Wydarzenia (0)
  • Wpis bloga (0)
  • Tematy
  • wyrzeźbione (10)
  • życie codzienne (3)
  • ciało (3)
  • wydobyte z ziemi (3)
  • wielokulturowość (2)
  • stroje (2)
  • natura (1)
  • Tagi
  • Władysław Kluger (13)
  • Peru (12)
  • domena publiczna (12)
  • 3D (11)
  • kolekcja (11)
  • 3D plus (10)
  • ceramika (10)
  • dawne kultury (10)
  • naczynie (10)
  • antropomorfizm (5)
  • zwierzęta (4)
  • 2D (1)
  • Muzeum Archeologiczne w Krakowie (1)
  • archeologia (1)
  • ciało (1)
  • dzieci (1)
  • erotyzm (1)
  • popiersie (1)
  • strój (1)
  • tkanina (1)
  • © wszystkie prawa zastrzeżone (1)
Wyświetlanie 13 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni
 
Czy wiesz, że Władysław Kluger, kolekcjoner starożytności peruwiańskich

Od 2008 roku w Muzeum Archeologicznym w Krakowie możemy zwiedzać wystawę gromadzącą zabytki proweniencji peruwiańskiej. W skład kolekcji wchodzą naczynia ceramiczne (głównie o kształtach zoomorficznych oraz antropomorficznych), a także tkaniny i znaleziska drobne. Te wysokiej jakości zabytki możemy podziwiać dzięki Władysławowi Klugerowi, który był polskim inżynierem.

Tagi: archeologia Muzeum Archeologiczne w Krakowie © wszystkie prawa zastrzeżone Władysław Kluger
Czapeczka dziecięca z Peru

Czapeczka jest cześcią kolekcji Władysława Klugera z 1876 roku. Została wykonana w technice szydełkowej z wełny i bawełny. Charakterystycznym jej elementem jest zwieńczenie w ksztłacie ptaszka. Pochodzi z Peru, z nekropoli Ancon.

Tagi: Władysław Kluger strój kolekcja 3D dzieci domena publiczna Peru
Tematy: życie codzienne stroje
Technika: szycie ręczne
Materiał: wełna bawełna
Fragment przepaski biodrowej z Peru

Fragment przepaski biodrowej z aplikacjami w postaci naszywanych kółek i frędzli. Tkanina pochodzi z kolekcji Władysława Klugera z 1876 roku.

Tagi: Władysław Kluger kolekcja tkanina 2D domena publiczna Peru
Tematy: życie codzienne stroje
Technika: szycie
Materiał: wełna bawełna
Naczynie antropomorficzne

Eksponat pochodzi z kolekcji Władysława Klugera z 1876 roku. Do wysokiej szyi naczynia został doklejony nos, oczy i uszy, wymodelowane usta. W górnej części brzuśca widoczne są dwie ręce uniesione w kierunku skroni.

Tagi: naczynie Władysław Kluger 3D antropomorfizm 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione wydobyte z ziemi
Technika: rzeźbienie toczenie na kole garncarskim
Materiał: glina czerwona
Naczynie w kształcie głowy lamy

Naczynie pochodzi z kolekcji peruwiańskiej Władysława Klugera z 1876 roku i reprezentuje kulturę Chimú. Wykonano je z formy w kształcie głowy lamy. Posiada wysoką i szeroką szyjkę, rozszerzającą się ku górze. Relief głowy zwierzęcia został wykonany bardzo starannie, widoczne są nawet zarysy kości i mięśni twarzy.

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D zwierzęta 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione wydobyte z ziemi
Technika: lepienie ręczne wypalanie
Materiał: glina czerwono-brązowa
Naczynie w kształcie postaci męskiej

Naczynie z kolekcji Władysława Klugera pochodzi z Peru, z okresu prekolumbijskiego. Okaz został wykonany z gliny poprzez odciśnięcie w formie. Niektóre elementy modelowano ręcznie (nos, uszy, ręce), następnie naczynie wypalono na jasnoczerwony kolor.

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D antropomorfizm 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wielokulturowość wyrzeźbione ciało
Technika: malowanie wypalanie wyciskanie w formie
Materiał: glina jasnoczerwona
Naczynie w kształcie żaby

Naczynie pochodzi z kolekcji peruwiańskiej Władysława Klugera z 1876 roku. Posiada bardzo naturalistyczny kształt żaby. W górnej jego czi dodano imadło z wylewem. Cechy anatomiczne zwierzęcia zostały oddane za pomocą reliefu, włącznie z dodanymi nogami oraz uszami.

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D zwierzęta 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wielokulturowość wyrzeźbione natura
Technika: malowanie rzeźbienie wypalanie
Materiał: glina czerwono-brązowa
Naczynie kuliste z leżącą postacią na wylewie

Obiekt pochodzi z kolekcji peruwiańskiej Władysława Klugera z 1876 roku. Jest to owalne naczynie, którego górna część (wylew) została uformowana na kształt antropomorficzny. Ceramika, z której wykonano przedmiot, naturalnie miała kolor czerwony, została jednak pokryta białą farbą. Postać leży na brzuchu, jej korpus opiera się na naczyniu, nogi zwisają z tyłu, ręce opierają się o brzusiec, głowa natomiast stanowi część szyjki.

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D antropomorfizm 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: życie codzienne wyrzeźbione
Technika: malowanie lepienie ręczne wypalanie
Materiał: glina czerwona
Naczynie zoomorficzne (kultura Chancay)

Obiekt pochodzi z kolekcji peruwiańskiej Władysława Klugera z 1876 roku. Pusta w środku, zoomorficzna figurka, najprawdopodobniej przedstawia lamę. Wykonana została z ceramiki, a następnie pokryta jasną angobą i białą farbą, co najlepiej widoczne jest  na pysku zwierzęcia. 
 

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D zwierzęta 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione
Technika: lepienie ręczne wypalanie
Materiał: glina czerwona
Naczynie zoomorficzne (kultura Chimú)

Eksponat pochodzi z kolekcji peruwiańskiej Władysława Klugera z 1876 roku. Podwójne naczynie połączone zostało w części brzuśca wspólnym imadłem. Jedno z naczyń jest zamknięte i zwieńczone reliefowym przedstawieniem głowy i szyi ptaka. Obie formy posiadają owalny kształt brzuśca, który dodatkowo zdobiony jest w obu przypadkach motywami geometrycznymi wpisanymi w trójkątno-owalne panele.

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D zwierzęta 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione wydobyte z ziemi
Technika: technika stempelkowa wypalanie polerowanie wyciskanie w formie
Materiał: glina czarna
Naczynie w kształcie głowy wojownika

Naczynie pochodzi z kolekcji Władysława Klugera z 1876 roku. Ma kształt głowy wojownika z opaską. Po bokach umieszczono duże odstające uszy z kolczykami. Oczy wojownika są migdałowate, z lekko opadającymi powiekami. Twarz ma zgeometryzowany kształt...

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione ciało
Technika: rzeźbienie wypalanie
Materiał: glina czerwona
Naczynie z popiersiem antropomorficznym na wylewie

Eksponat pochodzi z kolekcji Władysława Klugera z 1876 roku. Jest to dwuczęściowe naczynie połączone strzemiennym imadłem. Dekorację na obu brzuścach stanowią guzki i reliefowe, stylizowane przedstawienie pantery. Jeden wylew zakończony stylizowanym popiersiem antropomorficznym...

Tagi: naczynie Władysław Kluger kolekcja 3D popiersie antropomorfizm 3D plus ceramika dawne kultury domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione
Technika: wypalanie polerowanie wyciskanie w formie
Materiał: glina czarna
Naczynie z plastycznym przedstawieniem symplegmy

Na skrzyni imitującej łoże umieszczone są postacie kobiety i mężczyzny w scenie erotycznej. Obie postacie są nagie, mają włosy długie do ramion oraz wyraźnie zaznaczone oczy, nos i rozchylone usta. Ucho w kształcie strzemienia łączy plecy mężczyzny z boczną płaszczyzną łoża, które jest pokryte...

Tagi: naczynie Władysław Kluger ciało kolekcja 3D antropomorfizm 3D plus ceramika dawne kultury erotyzm domena publiczna Peru
Tematy: wyrzeźbione ciało
Technika: rzeźbienie wypalanie
Materiał: glina czerwono-brązowa angoba
Wyświetlanie 13 rezultatów.
z 1
Pierwszy Poprzedni 1 Następny Ostatni

Wejdź Między Muzea Małopolski

  • Mapa strony
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Udostępnij

Projekt Wirtualne Muzea Małopolski jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz  Województwo Małopolskie, jako przedsięwzięcie realizowane przez Departament Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i  Małopolski Instytut Kultury we współpracy z 35 muzeami z Małopolski.